Digitale Medien



Danielsiek, Holger

  • Thoma L (2017): An Instrument to Assess Self-Efficacy in Introductory Algorithms Courses. In: Proceedings of the thirteenth annual ACM International Computing Education Research (ICER) conference. New York: ACM Press. S. 217-225.

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Kompetenzbasierte Gestaltungsempfehlungen für Informatik-Tutorenschulungen. In: INFORMATIK 2017. Bonn: Gesellschaft für Informatik. S. 241-254.

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Undergraduate Teaching Assistants in Computer Science: Teaching-Related Beliefs, Tasks, and Competences.. In: Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE. S. 718-725.

Dehne, Julian

  • Dehne, J. & Lucke, U. (2015): An infrastructure for cross-platform competence-based assessment. Workshop Facing the Challenges of Assessing 21st Century Skills in the Newly Emerging Educational Ecosystems (CHANGEE). In: European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL). September 2015. Toledo. (Tagungsbeitrag/Workshop)
    http://ectel2015.httc.de/index.php?id=704

  • Dehne, J., Nguyen, T. & Lucke, U. (2016): Bridging the interinstitutional gap – Tracing lifelong skill evolvement. In: The Higher Education Conference (HEC). Juli 2016. Amsterdam. (Tagungsbeitrag)
    http://www.hec2016.org/content/proposals/HEC2016PAPER.pdf

  • Dehne, J., Lucke, U. & Schiefner-Rohs, M. (2017): Digitale Medien und forschungsorientiertes Lehren und Lernen – empirische Einblicke in Projekte und Lehrkonzepte. In: C. Igel (Hrsg.), Bildungsräume. Münster: Waxmann. S. 71-83. (Beitrag/Tagungsband)
    https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=3720Volltext.pdf&typ=zusatztext

Hubwieser, Peter

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Kompetenzbasierte Gestaltungsempfehlungen für Informatik-Tutorenschulungen. In: INFORMATIK 2017. Bonn: Gesellschaft für Informatik. S. 241-254.

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Undergraduate Teaching Assistants in Computer Science: Teaching-Related Beliefs, Tasks, and Competences.. In: Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE. S. 718-725.

Krugel, Johannes

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Kompetenzbasierte Gestaltungsempfehlungen für Informatik-Tutorenschulungen. In: INFORMATIK 2017. Bonn: Gesellschaft für Informatik. S. 241-254.

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Undergraduate Teaching Assistants in Computer Science: Teaching-Related Beliefs, Tasks, and Competences.. In: Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE. S. 718-725.

Lucke, Ulrike

  • Dehne, J. & Lucke, U. (2015): An infrastructure for cross-platform competence-based assessment. Workshop Facing the Challenges of Assessing 21st Century Skills in the Newly Emerging Educational Ecosystems (CHANGEE). In: European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL). September 2015. Toledo. (Tagungsbeitrag/Workshop)
    http://ectel2015.httc.de/index.php?id=704

  • Dehne, J., Nguyen, T. & Lucke, U. (2016): Bridging the interinstitutional gap – Tracing lifelong skill evolvement. In: The Higher Education Conference (HEC). Juli 2016. Amsterdam. (Tagungsbeitrag)
    http://www.hec2016.org/content/proposals/HEC2016PAPER.pdf

  • Dehne, J., Lucke, U. & Schiefner-Rohs, M. (2017): Digitale Medien und forschungsorientiertes Lehren und Lernen – empirische Einblicke in Projekte und Lehrkonzepte. In: C. Igel (Hrsg.), Bildungsräume. Münster: Waxmann. S. 71-83. (Beitrag/Tagungsband)
    https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=3720Volltext.pdf&typ=zusatztext

Magenheim, Johannes

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Kompetenzbasierte Gestaltungsempfehlungen für Informatik-Tutorenschulungen. In: INFORMATIK 2017. Bonn: Gesellschaft für Informatik. S. 241-254.

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Undergraduate Teaching Assistants in Computer Science: Teaching-Related Beliefs, Tasks, and Competences.. In: Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE. S. 718-725.

Ohrndorf, Laura

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Kompetenzbasierte Gestaltungsempfehlungen für Informatik-Tutorenschulungen. In: INFORMATIK 2017. Bonn: Gesellschaft für Informatik. S. 241-254.

  • Danielsiek, H., Hubwieser, P., Krugel, J., Magenheim, J. & Ohrndorf, L. (2017): Undergraduate Teaching Assistants in Computer Science: Teaching-Related Beliefs, Tasks, and Competences.. In: Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE. S. 718-725.

Salle, Alexander

  • Salle, A. (2014): Selbstgesteuertes Lernen mit neuen Medien – Arbeitsverhalten und Argumentationsprozesse beim Lernen mit interaktiven animierten Lösungsbeispielen. Wiesbaden: Springer Spektrum. (Monografie)
    http://www.springer.com/de/book/9783658076597

Schiefner-Rohs, Mandy

Vahrenhold, Jan

  • Thoma L (2017): An Instrument to Assess Self-Efficacy in Introductory Algorithms Courses. In: Proceedings of the thirteenth annual ACM International Computing Education Research (ICER) conference. New York: ACM Press. S. 217-225.